Батькам

💓Дитина і соціальні мережі. Що варто знати батькам


💓Не ігнорувати і не забороняти: як захистити дітей від кібербулінгу







💗РОЗВИВАЄМО ЕМОЦІЙУ СТІЙКІСТЬ ДИТИНИ



💓Короткометражна анімація про те, як важливо жити з мрією в серці й навчити дитину бути щасливою. Мультфільм зібрав 64 нагороди. У буденному житті дорослі втрачають власні мрії та нав’язують дитині «правильні» звички, за якими вона має жити. Але чи робить це дитину щасливою? Дивіться відео, воно відповість на це запитання…


💗ЗНАЙОМТЕСЬ - ПІДЛІТОК

7 міфів про підлітковий бунт, які заважають батькам заспокоїтися

 💓ЯК СФОРМУВАТИ АДЕКВАТНУ САМООЦІНКУ У ДИТИНИ



💓ЧУДОВІ КАЗКИ ДЛЯ ЧИТАННЯ З ДІТЬМИ 

Казкотерапія легко і швидко допоможе малюку подолати переживання та впоратися з різними ситуаціями: небажання йти до школи чи садочка вранці, або лягати спати, боязнь темряви та всього нового, капризи, не вміння доводити справи до кінця. Казка «розмовляє» з дитиною її мовою. Тут йому все зрозуміло, бо мова казки простіша, аніж повчання батьків. 
Тож почитайте разом з дитиною казки та обговоріть кожну історію, разом з малюком проживайте пригоди героїв.





                                   Увага! Дитина іде в 5-й клас.

                                       Що потрібно знати батькам 

                               Вітаю вас, шановні батьки п’ятикласників!

 Будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, які потребують особливої уваги. Таким періодом є і перехід учнів з початкової ланки в середню.  Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового оточення, нових умов життя називається адаптація. Дуже важливо, щоб цей період пройшов успішно, так як це є умовою успішного навчання та емоційного благополуччя дитини.

 Що потрібно знати батькам про особливості цього періоду.

         Дорослішають і розвиваються розумово, психічно й фізично самі діти. У зв’язку з початком статевого дозрівання. відбуваються зміни у пізнавальній сфері молодших підлітків: уповільнюється темп їхньої                       діяльності, виконання певних видів робіт потребує більше часу. Діти частіше відволікаються, можуть бути роздратованими, неуважними. Це може спричинити зниження рівня навчальних досягнень, втрату мотивації до навчання, породжувати конфліктні ситуації між однолітками та дорослими.

  Змінюються цілі, зміст і характер навчальної діяльності, що обумовлено введенням нових предметів. Основним завданням на цьому етапі стає вже не процес формування головних умінь (говорити, читати, лічити, писати), а організація спільного та самостійного отримання знань. Це може сприяти появі різноманітних труднощів у п'ятикласників.

      На місце першого вчителя приходить новий класний керівник – незнайома до цього людина, що навіть на підсвідомому рівні не може не викликати внутрішньої напруги, занепокоєння учня.

      Нової якості у п'ятикласників набувають стосунки з однолітками. Діти хочуть відчувати себе частиною цілого колективу, жити з ним спільним життям, бути визнаними друзями.  Рівень сформованості класного колективу ще низький, тому вся робота з налагодження товариських, дружніх стосунків ще попереду.

    Зростає кількість міжособистісних контактів (у спілкуванні, спільній діяльності тощо) учнів класу та вчителів-предметників, що не тільки урізноманітнює, але й ускладнює процес адаптації п'ятикласників. Саме в цьому пункті, як доводять спостереження, адаптаційний процес дітей відбувається особливо болісно. Встановлено, що навіть тоді, коли учневі важко дається засвоєння навчального предмета, але в нього дружні стосунки з учителем, це знімає внутрішні перешкоди на шляху навчання. Протилежною є ситуація, коли учень не знаходить з учителем «спільної мови». У цьому випадку навчальний процес значно ускладнюється для учня та сприймається ним як неприємність, якої він не може уникнути.

Ще однією важливою темою в цьому пункті є зміна стилю стосунків у системі «вчитель-учень». Дитина, яка звикла в початковій школі до одного стилю стосунків, важко й емоційно напружено переходить до іншого. Безумовно, ситуація невідповідності типів стосунків між учителем та учнями не може не впливати на переживання дитиною даного  періоду.

         Розширюється кількість предметів, які вивчаються. До того ж, їх викладають різні вчителі, кожний з яких намагається довести учням важливість саме його предмета. Звичайно, учням важко зорієнтуватися в подібній ситуації; у них починає формуватися вибіркове ставлення до навчальних предметів. В основі такої вибірковості часто лежить емоційний бік стосунків між учителем та учнем, що також впливає на адаптацію.

  Труднощі може викликати кабінетна система.

Успіх адаптації залежить не тільки від інтелекту, але й від уміння налагоджувати стосунки з однолітками, дотримуватися правил, орієнтуватися в різних ситуаціях.

        Пам’ятка для батьків

      1. Цікавтеся шкільними справами своєї дитини, обговорюйте шкільні ситуації.

      2.Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку та взаємостосунки з іншими дітьми.

      3.Щодо домашніх завдань. Продовжуйте контролювати їх виконання.  Встановіть разом із дитиною спеціальний час, коли слід виконувати домашні завдання, і слідкуйте за виконанням цих установок.Але якщо дитина звертається до вас із питаннями, пов’язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.

      4.Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли у шкільному житті дитини відбуваються зміни.

       5. Пам’ятайте, основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.

 💓Як порозумітися з підлітком







Табу у спілкуванні з дітьми
Табу №1 – Не знецінюйте допитливість дитини. 
У жодному разі не знецінюйте інтерес, який з'явився у дитини, тому що в іншому випадку ви гасите цей імпульс і, швидше за все, вона більше ніколи не підійде до вас із цим питанням. Не мовчіть, не смійтеся із запитання, не переходьте на інші теми та не кажіть, що зайняті для цього. Дайте дитині зрозуміти, що для вас це питання так само важливо, як і для неї. 
Табу №2 – Не порівнюйте свою дитину з іншими дітьми. 
Кожна дитина – це особистість, не порівнюйте розвиток своєї дитини та інших дітей. Тут немає правильних критеріїв, про що б вона не питала, в цей момент вона розвивається і формує свою свідомість, поважайте це. 
Табу №3 – Не ведіть дискусію в негативному ключі.
 Не сприймайте думку дитини негативно. Сучасні діти оточені величезною кількістю інформації, тому в цьому віці у багатьох із них трохи нереальне уявлення про цей світ. Якщо дитина ставить питання і висловлює власну думку, не перебивайте її та поважайте її точку зору.
 Табу №4 – Не уникайте важких тем.
 Обговорюючи складні теми, не кажіть дитині: «Ти ще маленький і все одно не зрозумієш!». Спробуйте пояснити їй так, щоб вона зрозуміла. В іншому випадку дитина залишається наодинці зі своїм питанням і заповнює це порожнє місце іншою інформацією, наприклад, фантазією. 
Табу №5 – Не переконуйте дитину в тому, що думка дорослого – єдина правильна. 
Повністю виключіть зі свого лексикону фразу: «Дорослі краще знають і завжди праві». Якщо малюку з дитинства програмують її в голові, потрапляючи у той вік, коли у нього є можливість натрапити на різні ризики, такі фрази можуть спрацювати проти нього.

Джерело: https://gloss.ua/
© https://gloss.ua/

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу